(070) 355 49 30 info@hoogendoornbouw.nl

Reclame is er altijd gemaakt, ook door Hoogendoorn Bouw. Met tegenwoordig bijvoorbeeld steigerdoeken op de plek waar wordt gewerkt, reclameborden en -vlaggen als onderdeel van sponsorcontracten, advertenties in lokale bladen en vermelding van naam en logo op bedrijfswagens.

Bas, Paul en Jeroen Hoogendoorn in de schilderswerkplaats, blij met de terugkeer van het verloren gewaande bord.

Wat voor Hoogendoorn Bouw geldt, gold ook voor De Econoom. Dat was de handelsnaam die vanaf 1933 vele decennia is gebruikt voor de schildersactiviteiten. Om reclame voor De Econoom te maken, gebruikten de Hoogendoorns verschillende stevige, zwarte en zware houten borden met daarop de handelsnaam en natuurlijk het telefoonnummer (de tijd van mailadressen en websites was nog lang niet aangebroken).

Onlangs dook zo’n bord weer op, net op tijd voor de viering van het honderdjarige jubileum van Hoogendoorn Bouw. Het betreffende bord was lang onderdeel van de collectie van het Sikkens Museum in Sassenheim, vermoedelijk via een vertegenwoordiger van verf en verwante producten daar terechtgekomen.

Het museum bestaat al enige tijd niet meer en bij opruimwerkzaamheden ontdekte aannemer Meijer Bouwservice Sassenheim het bord. Martijn van der Klugt van Meijer Bouwservice was zo vriendelijk contact met zijn Haagse collega’s op te nemen om ze in te lichten over de verloren zoon. Die is inmiddels weer thuis.